Bardzo wysokie kary za reklamy suplementów diety sprzecznych z prawem

0
2078
views

Nowe zasady znakowania opakowań, oraz ograniczenie inwencji reklamowej ws. suplementów diety będą pozwalać na to, aby główny inspektor sanitarny mógł wymierzyć karę nawet 20 mln zł temu podmiotowi, który wprowadzi reklamę suplementu diety sprzeczną z prawem.

Producent nie będzie mógł wymyślać schorzeń, jakie nie istnieją lub też zaznaczać, że dany suplement, a w zasadzie jego skład pomoże wspomagać w uleczeniu choroby czy jej objawów.

Dodatkowo producent takich suplementów będzie karany również za to jeśli będzie nieprawnie informował, że suplement jest lekiem.

,,Szczerze kibicujemy ustawodawcy we wprowadzaniu zmian, które pozwolą wyeliminować z rynku nierzetelne reklamy’’ – powiedziała Anna Mossakowska-Ziemniak, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów i Dystrybutorów Suplementów.

 

Wiadomości, Julian Z. Pankiewicz