SUV ze sportowym charakterem naszpikowany nowościami technologicznymi jak system ograniczający skutki kolizji czołowych, system informujący o niezamierzonej zmianie pasa, czy system kamer dookólnych, z których komputer komponuje na ekranie centralnym obraz pokazujący samochód „z lotu ptaka” – tak wyposażony będzie najnowszy model Mitsubishi Eclipse Cross. Auto przyjechało do Polski na przedpremierowy pokaz. Jak wygląda?
– Bardzo podoba mi się jego drapieżna sylwetka. Uważam, że ten samochód jest zarazem bardzo kobiecy i bardzo męski. Ja jestem zachwycona. Uwielbiam SUV-y za to, że mają bardzo dobrą widoczność. Jako kobieta, która nie jest specjalistką za kierownicą czuje się w nich bezpiecznie i pewniej na drodze – mówi newsrm.tv Anna Cieślak, aktorka, ambasadorka marki Mitsubishi Motors i dodaje. – Ma dużo przyjemnych technologicznych nowości, które nie odwracają uwagi od jazdy.
W samochodzie znajdziemy np. wyświetlacz przezierny HUD, który w polu widzenia kierowcy prezentuje najważniejsze informacje tak, że prowadzący nie musi spuszczać wzroku z drogi, a przeczytanie danych nie wymaga zmiany ogniskowania wzroku. Eclipse Cross oferuje kierowcy i pasażerom pełną łączność elektroniczną ze światem zewnętrznym, integrację dla najpopularniejszych systemów operacyjnych smartfonów oraz innych urządzeń przenośnych i przyjazne metody użytkowania tych rozwiązań – jak choćby najwyższej jakości wyświetlacz dotykowy czy sterownik gładzikowy (touchpad), działający dokładnie jak jego odpowiednik w laptopie.
– W nowym modelu zostały zastosowane systemy asystenta jazdy, takie jak wykrywanie ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, czy też monitorowanie martwego pola w lusterkach bocznych samochodu. Jednym z dodatkowych elementów jest zintegrowany system Auto Stop and Go z aktywnym adaptacyjnym tempomatem. Dzięki niemu możemy korzystać z układu nawet w przypadku gęstego ruchu – wyjaśnia Miłosz Majewski, specjalista ds. technicznych Mitsubishi w Polsce.
Na pokładzie auta znajdziemy m.in. system ograniczający skutki kolizji czołowych oparty na obserwacji przedpola przez kamery oraz sensory radarowe. System ostrzega o ryzyku kolizji, ogranicza jej skutki, a nawet potrafi jej zapobiec dzięki funkcji automatycznego hamowania awaryjnego. Samochód także poinformuje nas o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Natomiast dzięki systemowi kamer dookólnych na ekranie centralnym zobaczymy obraz pokazujący samochód „z lotu ptaka”.
– Kolejne cechy, które zwracają uwagę to wzorowa ergonomia, wzorowa jakość i idealne rozplanowanie wnętrza. Wszystko jest bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze. Kokpit wykończono tak, by zarazem spełniał wymagania klientów europejskich – na wszystkich wielkopowierzchniowych elementach zastosowano miękkie, trójwymiarowe materiały, zaś w zgodzie z zasadami rzemiosła japońskiego, połączono je kontrastowo z mocnymi akcentami w typie bardziej inkrustacji niż listew ozdobnych – wyjaśnia Kinga Lisowska, manager ds. Public Relations Mitsubishi Motors.
Komfort to kwestia, której nadano ogromne znaczenie, również w sensie akustycznym. Kabina nowego modelu Mitsubishi jest świetnie wyciszona dzięki wygłuszeniu komory silnika, izolacji funkcjonalnej elementów zawieszenia od karoserii oraz sięgnięciu po rozwiązania nadwoziowe o cechach wspierających wyciszenie – jak np. specyficzna konstrukcja obramowania szyb. Wyposażenie kabiny to odpowiedź na współczesność i wymagania, jakie stawiają swym samochodom świadomi użytkownicy.
– Miałem okazję sprawdzić Eclipse Cross kilka razy podczas jazdy testowej na drogach publicznych i torze wyścigowym. Ma bardzo sportowy charakter, jest bardzo szybki. Jestem pewien, że przypadnie do gustu polskim kierowcom – opowiada Yasuyuki Oyama, prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors i dodaje. – Jesteśmy bardzo dumni, że możemy zaprezentować pierwszy z trzech modeli samochodów. Kolejne pojawią się w najbliższym czasie.
Produkcja tego modelu zacznie się za trzy miesiące, na początku października. Pierwsze auta przyjadą do Polski w grudniu. Do wyboru będzie nowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 l. z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 163 KM i zmodernizowany turbodiesel 2.2 l. o mocy 150 KM, które współpracują z 3 skrzyniami biegów – nowymi automatycznymi – 8AT i 8CVT oraz 6MT.
Nazwa Eclipse pochodzi od najszybszego w historii konia wyścigowego, który narodził się w XVIII wieku podczas zaćmienia słońca i wygrywał wszystkie gonitwy z kilkusetmetrową przewagą. Szacuje się, że geny tego niezwyciężonego czempiona można obecnie znaleźć u 85% koni wyścigowych na świecie.
newsrm.tv