Większa liczba samochodów, autobusów, mimo wprowadzania pojazdów z silnikami hybrydowymi, sprzedaż paliw cały czas wzrasta. Właściciele stacji paliw mogą zacierać ręce, a właściwie mogliby, gdyby nie jedno ale. Wraz ze wzrostem sprzedaży wzrasta liczba stacji paliw. Pojawiają się zarówno stacje wielkich graczy, ale również mniejsze sieci, próbują co raz więcej uszczknąć z tego wielkiego tortu. Często się zdarza, że na kilku kilometrach drogi wraz z dojazdami pojawia się kilka stacji. Dla właścicieli stacji jest to dość spory problem. Jak być zauważonym w tym gąszczu?
Jak wskazują badania marketingowe, większość konsumentów, a więc i kierowcy kupują głównie oczami. Kupuje się tam, gdzie coś urzekło nasze oczy, liczy się tzw. pierwszy rzut oka. Może więc trzeba coś zmienić na stacji, by stała się bardziej widoczna, by wyróżnić ją czymś? Dobrym ruchem może być zmiana logo, odświeżenie marki. To nie jest rzadki przypadek, często nawet największe sieci zmieniają coś w swoim logo, by móc odświeżyć wygląd swoich stacji. Proces jest prosty – zmiana wyglądu sprawia, że kierowcy widząc coś nowego, kierują tam swoje cztery lub więcej kółek, bo być może będzie tam coś lepszego, tańszego.
Zmiana nie jest może tanim rozwiązaniem, ale działania marketingowe muszą kosztować, by właściciel stacji odniósł sukces. Podejmując decyzję o zmianie szaty graficznej trzeba rozpocząć od współpracy z grafikami, którzy opracują kompleksowy projekt https://graffico.pl/, a także go wykonają. Odpowiednio wykonana nowa grafika na pylony reklamowe stacji mogą przyciągnąć nowych klientów. Dla wielu bowiem, nowy wygląd przyciągający oko będzie namiastką czegoś pewnego, nie psującego się. Odświeżenie wyglądu jest stosowany nie tylko na stacjach paliw.
Skutecznie takie posunięcie stosują również właściciele sklepów, właściciele sieci telefonicznych itp. Nowe kojarzy się zazwyczaj z czymś lepszym. Warto więc pomyśleć, jeśli nie o nowej nazwie, to przynajmniej o nowym logo umieszczonym na nowym pylonie https://graffico.pl/pylony/. Wymiana pylonu połączona z odświeżeniem wyglądu stacji na pewno pozytywnie się odbije na wynikach stacji.
Jadąc po drogach naszego kraju, można zauważyć co chwila logotypy stacji paliw. Co sprawia, że akurat kierujemy się do tej a nie innej stacji? Pewnie sporo powie, ze przyzwyczajenie. Fakt, przyzwyczajenie to druga skóra człowieka, jak mówi przysłowie. Ale gdyby tak było rzeczywiście, to do dzisiejszego dnia kupowalibyśmy na stacjach z nazwą CPN. Właściciele stacji, specjaliści od marketingu wiedzą, że by zwiększyć sprzedaż na stacjach paliw, trzeba od czasu, do czasu zmienić coś w wyglądzie swoich stacji. Zmiana kolorów stacji, zmiana logotypu właściwie zaprezentowana na pylonach jest tom, co może skutecznie skusić kierowcę do skorzystania właśnie z tej stacji.
Świadomość tego, że zmiana wyglądu stacji paliw jest często warunkiem koniecznym https://graffico.pl/stacje-paliw-2/, dociera już chyba do większości właścicieli takich punktów. Trzeba jednak pamiętać, że sama zmiana pylonów reklamowych nic nie da, jeśli za tym nie idzie zmiana całej szaty na stacji paliw. Wiąże się to ze zmianą szyldów na budynkach, otoków, czy też nawet ubraniach roboczych pracowników stacji. Problemem jest odpowiedni dobór kolorów, a jeśli się zdecydujemy na zmianę logotypu, również umiejętne jego zaprojektowanie.
Warto w tej kwestii skierować swoje kroki do doświadczonej agencji reklamowej, która kompleksowo się zajmie kwestią odświeżenia wizerunku. Bywa bowiem, że zmiana logo zamiast przyciągnąć staje się źródłem żartów, jak się już nie jeden przedsiębiorca przekonał na własnej skórze. Przy zmianie wizerunku stacji nie można dbać jedynie o zewnętrzne reklamy, które mogą przyciągnąć klientów, trzeba również pamiętać, o tym, że zmiana wystroju jest również konieczna.
Każdy lubi wejść do miłego czystego, nowocześnie urządzonego pomieszczenia stacji, a nie koniecznie korzystać ze stacji rodem z „późnego Gierka”. Kompleksowość działań przynosi najlepsze efekty.