Niezależnie od tego, w jakiego rodzaju budynku znajduje się sala konferencyjna, którą mamy za zadanie umeblować, istnieje szereg zbieżnych kryteriów, jakimi należy się kierować podczas zamawiania foteli przeznaczonych do użytku w audytoriach. Zarówno w przypadku zwyczajnej firmy, jak i instytucji rządowej czy uczelni, wykorzystanie pomieszczeń zebraniowych sprowadza się bowiem do kilku wspólnych mianowników – cech, które determinują to, czym muszą charakteryzować się poszczególne elementy wyposażenia. Na czym konkretnie polegają te zależności?
Łatwość montażu i przenoszenia
Ten, kto choć raz był świadkiem organizowania zebrania lub konferencji jakiegokolwiek typu doskonale wie, że w wielu sytuacjach sale, które danego dnia (lub w danych godzinach) pełnią rolę audytorium, nazajutrz (albo za kilka godzin) muszą być uporządkowane tak, by mogło się w nich odbyć kolejne zaplanowane wydarzenie lub spotkanie – często o odmiennym charakterze. Aby było to możliwe, dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w fotele o stosunkowo niewielkiej wadze, jeśli nie jest to problemem składane, które można w prosty sposób przesuwać, przenosić i ustawiać w dowolnej pożądanej konfiguracji.
Funkcjonalność oraz wygoda
Bez wątpienia w sytuacji, gdy chodzi o wyposażenie pomieszczenia w którym odbywają się głównie szkolenia czy konferencje, warto zadbać o to by fotele posiadały specjalne podkładki (składane bądź wysuwane) ułatwiające uczestnikom robienie notatek, a także miejsce na kubek z napojem bądź termos. Biorąc pod uwagę, że wydarzenia te są zazwyczaj bardzo rozciągnięte w czasie i niekiedy zajmują cały dzień (lub kilka kolejnych dni), trzeba zaś pamiętać o tym aby meble cechowały się wysoką ergonomicznością – zarówno pod względem wyprofilowania, jak i sposobu wykonania siedzenia oraz oparcia. Jeżeli mamy do czynienia z salą, w której fotele ustawione są w długich rzędach, optymalnym rozwiązaniem jest to, by siedzenia były składane – umożliwi to łatwiejsze przemieszczanie się osób w obrębie audytorium, zwłaszcza tych zajmujących miejsca w centrum rzędu (na przykład gdy chcą one zabrać głos w jakiejś sprawie lub po prostu wyjść do toalety). Opcja ta sprawdza się również wówczas, gdy sala jest niewielkich rozmiarów a rzędy siedzeń ustawiono blisko siebie.
Estetyczny wygląd a wystrój wnętrza
Niezwykle ważne jest też to, jakie wrażenie wywiera na uczestnikach danego zebrania miejsce jego odbywania się. Niebagatelny wpływ ma tutaj sposób aranżacji wnętrza: powinno ono być stonowane i nieprzesadzone, dobrze również by dodatkowe ozdoby (plakaty, obrazy, zdjęcia itp.) były powiązane tematycznie z motywem przewodnim spotkania/konferencji lub branżą, w jakiej działa firma. Dwie pierwsze kwestie dotyczą także umeblowania, w tym foteli – najlepiej postawić na modele o klasycznym projekcie i wykończeniu dopasowanym pod względem barwy do reszty wyposażenia (wliczając w to kolor ścian i podłogi) oraz do charakteru danej instytucji.
W ramach podsumowania wypada stwierdzić, że zamówienie fotela audytoryjnego wymaga zwrócenia uwagi na wiele zróżnicowanych i niekiedy złożonych czynników. Na szczęście dzisiejsi producenci akcesoriów tego typu, jak na przykład meganseating.com, proponują szeroki wybór modeli swoich mebli, tak więc dopasowanie siedziska do specyfiki konkretnej sali nie powinno być wyjątkowo trudne. Większość wytwórców oferuje również możliwość realizacji projektów indywidualnych, co należy uznać za świetną wiadomość – szczególnie dla wymagających klientów.
Sprawdź jak powinna być wyposażona profesjonalna sala konferencyjna – na te pytanie odpowiedzą eksperci z ADN Centrum Konferencyjne