Badania Hiper-com Poland i Grupy Mobilnej Qpony-Blix wykazują, że mieszkańcy miast kupują warzywa i owoce zarówno w marketach, jak także na targach. Jest jednak pewna różnica.
Osoby, które szczególną uwagę zwracają na jakość, a nie na cenę kupują warzywa i owoce głównie na bazarach. Wbrew nazwie w tych miejscach zwykle nie ma żadnych rabatów, ale można nabyć produkty w znacznie lepszej jakości.
Z kolei do marketów po owoce, oraz warzywa idą ci, którzy liczą na niższą cenę, ale nie koniecznie najwyższą jakość.
– ,,Tylko 2 proc. respondentów zwykle poszukuje owoców i jarzyn w promocjach na lokalnych bazarach. Wielkie sieci wygrywają w tym względzie, bo właśnie z nimi utożsamiane są obniżki. Na targowiskach konsumenci szukają najtańszych towarów wśród sąsiadujących ze sobą stoisk. Nie liczą na jakiekolwiek przeceny, gdyż raczej nie ma ich w takich miejscach.
Brak odpowiedniego zaplecza do przechowywania artykułów wymusza potrzebę szybkiej sprzedaży, co wskazuje na świeżość produktów. Cena podstawowa zwykle jest tą ostateczną.
Oczywiście pozostaje możliwość targowania się, czego z kolei nie praktykuje się w marketach’’ – mówi Hubert Majkowski, Country Manager Hiper-com Polska.
Julian Z. Pankiewicz, Zd24