Od 1 lipca 2018 r. w życie wchodzą nowe przepisy dla biur podróży, które będą obejmować całą Europę.
Otóż nowe przepisy zakładają, że klienci biur podróży mają być informowani o wszystkich szczegółach wycieczki, na jaką się zdecydowali. Informacje te mają być udzielane jeszcze przed podpisaniem umowy z klientem.
Zatem każdy organizator wypoczynku powinien ze szczegółami opisać wycieczkę, jako produkt który sprzedaje. W razie nieoczekiwanych okoliczności klient musi mieć na co się powołać.
Co więcej opis musi być szczegółowy. Turysta nie może się zastanawiać czy za wypożyczenie leżaka na plaży powinien płacić lub czy oferta minibaru w pokoju jest ujęta w opcji cenowej all inclusive.
Jeśli w umowie nie będzie zapisu o dodatkowych kosztach związanych z pobytem, a takowe się znajdą na miejscu, to za ich pokrycie odpowiedzialny będzie organizator wyjazdu.
Takie przepisy okazują się być dobrym rozwiązaniem, ponieważ oferty będą bardziej precyzyjne, i rzetelne, klient będzie wiedział co kupuje i na co może liczyć w trakcie wypoczynku.
Julian Z. Pankiewicz, Wiadomości