Sektor usług nowoczesnych rośnie w zawrotnym tempie – nawet 20% rok do roku. Firmy potrzebują więc coraz większej liczby pracowników. Szukają ich już nie tylko wśród studentów, ale także uczniów szkół średnich.
Jak wpłynie to na rynek pracy?
Pracownik młody, ale z bogatym doświadczeniem zawodowym, biegle posługujący się językiem obcym – to marzenie wielu pracodawców. Klasy patronackie mogą pomóc je ziścić.
Współpraca placówek edukacyjnych z biznesem pozwala uczniom rozpocząć naukę zawodu już na etapie szkoły średniej.
Staże, które młodzież odbywa w firmach, przyczyniają się do rozwijania kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy.
„Zdecydowaliśmy się otworzyć klasę patronacką w I Liceum Ogólnokształcącym w Opolu. Podczas lekcji uczymy uczniów profesjonalnej obsługi klienta i przekazujemy podstawową wiedzę z branży IT.
Stawiamy również na naukę języków obcych.
Kształcimy w końcu przyszłych pracowników sektora usług nowoczesnych” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marcin Nowak, dyrektor centrum operacyjnego Capgemini Poland.
Wykształcenie kierunkowe oraz praktyka ułatwiają młodym ludziom znalezienie pracy.
Pozwalają też lepiej poznać własne predyspozycje, co wpływa na bardziej świadome kształtowanie kariery w przyszłości. Uczniowie wiedzą na co powinni położyć nacisk w dalszej edukacji. Jednak klasy patronackie to korzyści nie tylko dla uczniów, ale także dla samych przedsiębiorstw.
Firmy mają możliwość lepszego poznania swoich przyszłych pracowników, co pozwala im łatwiej pozyskiwać ich w procesie rekrutacyjnym.
Dzięki przekazaniu młodzieży kluczowych dla danego zawodu umiejętności, wdrożenie nowego pracownika odbywa się szybciej i sprawniej, ponieważ jest on dobrze przygotowany do pracy.