Zielony Dziennik

Business intelligence zapewni pracę? Gdzie studenci mogą się tego nauczyć?

Dobra praca zaraz po studiach? To możliwe, ale sama wiedza zdobyta na uczelni zwykle do tego nie wystarczy.

Studenci potrzebują czegoś więcej.

Często mówi się o doświadczeniu, ale prace podejmowane w okresie studenckim przeważnie mają niewiele wspólnego z zawodem, który chce się wykonywać w przyszłości.

Tymczasem firmy oczekują, że nowi pracownicy będą znali branżę i potrafili się w niej łatwo odnaleźć. Jak to zrobić?

Na pewno bardzo ważna jest edukacja pozauniwersytecka i uczestnictwo w różnego rodzaju inicjatywach (np. kongresach) pozwalających poszerzyć swoją wiedzę. „Studenci biorący udział w naszych warsztatach poza wiedzą ekspercką, której często nie są w stanie zdobyć na uczelniach, zyskują także kontakt z biznesem.
Mogą później zawsze zwrócić się do naszych ekspertów o pomoc […], jak również nawiązać kontakt z potencjalnymi pracodawcami” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Joanna Czerwińska, koordynator Akademii EFC.

Patrycja Ratecka, studentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, podkreśla, że: „Uczestnictwo w konferencjach organizowanych nie przez uczelnie rozszerza wiedzę […]. Z czasem człowiek się obywa z terminologią, przez co łatwiej jest na studiach, możemy spotkać ważne osoby w jednym miejscu, a także sprawdzić, co umiemy i czego nie umiemy. Warto korzystać z takich okazji”.
Jedną z nich był udział w niedawnym warsztacie nt. business intelligence („Praktyczne wykorzystanie nowoczesnych metod analizy danych w bankowości”) zorganizowanym w ramach ostatniego Kongresu Bankowości Detalicznej.

Jak zauważa prowadzący warsztat Marek Łach, dyrektor Centrum Ryzyka Kredytowego Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim: „Business intelligence to zespół działań, które doprowadzają do tego, że przekładamy dane na wiedzę, po to żeby być efektywniejszym, sprytniejszym i lepiej wykorzystać posiadane informacje […].

Wdrożenie i wykorzystanie analityki w procesach przekłada się na bardzo konkretne rzeczy: albo na większe zadowolenie i trafniejsze decyzje klienta, albo na redukcję kosztów, bo możemy coś zrobić szybciej i taniej […]. Business intelligence to metoda na to, żebyśmy poprawili każde z naszych działań, żeby klienci byli z nas bardziej zadowoleni”.

infowire.pl