Dobra praca zaraz po studiach? To możliwe, ale sama wiedza zdobyta na uczelni zwykle do tego nie wystarczy.
Studenci potrzebują czegoś więcej.
Często mówi się o doświadczeniu, ale prace podejmowane w okresie studenckim przeważnie mają niewiele wspólnego z zawodem, który chce się wykonywać w przyszłości.
Tymczasem firmy oczekują, że nowi pracownicy będą znali branżę i potrafili się w niej łatwo odnaleźć. Jak to zrobić?
Na pewno bardzo ważna jest edukacja pozauniwersytecka i uczestnictwo w różnego rodzaju inicjatywach (np. kongresach) pozwalających poszerzyć swoją wiedzę. „Studenci biorący udział w naszych warsztatach poza wiedzą ekspercką, której często nie są w stanie zdobyć na uczelniach, zyskują także kontakt z biznesem.
Mogą później zawsze zwrócić się do naszych ekspertów o pomoc […], jak również nawiązać kontakt z potencjalnymi pracodawcami” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Joanna Czerwińska, koordynator Akademii EFC.
Patrycja Ratecka, studentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, podkreśla, że: „Uczestnictwo w konferencjach organizowanych nie przez uczelnie rozszerza wiedzę […]. Z czasem człowiek się obywa z terminologią, przez co łatwiej jest na studiach, możemy spotkać ważne osoby w jednym miejscu, a także sprawdzić, co umiemy i czego nie umiemy. Warto korzystać z takich okazji”.
Jedną z nich był udział w niedawnym warsztacie nt. business intelligence („Praktyczne wykorzystanie nowoczesnych metod analizy danych w bankowości”) zorganizowanym w ramach ostatniego Kongresu Bankowości Detalicznej.
Jak zauważa prowadzący warsztat Marek Łach, dyrektor Centrum Ryzyka Kredytowego Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim: „Business intelligence to zespół działań, które doprowadzają do tego, że przekładamy dane na wiedzę, po to żeby być efektywniejszym, sprytniejszym i lepiej wykorzystać posiadane informacje […].
Wdrożenie i wykorzystanie analityki w procesach przekłada się na bardzo konkretne rzeczy: albo na większe zadowolenie i trafniejsze decyzje klienta, albo na redukcję kosztów, bo możemy coś zrobić szybciej i taniej […]. Business intelligence to metoda na to, żebyśmy poprawili każde z naszych działań, żeby klienci byli z nas bardziej zadowoleni”.
infowire.pl