Ostatni rok pokazał, że Polacy chętne kupują za pomocą urządzeń mobilnych z dostępem do sieci. Według najnowszych danych e-zakupy są popularne coraz bardziej i odnotowano wzrost o ponad 7 proc.
Porównując w 2016 r. w sieci kupowało 13 proc. Polaków, a po upływie roku ponad 20 proc.
– ,,To średnia dla ogółu sklepów, są serwisy, które odnotowują wyniki sporo wyższe. Dużo zależy bowiem od płatności, które sklep decyduje się zaoferować w aplikacji mobilnej’’ – tłumaczy dla „Rzeczpospolitej” Joanna-Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce.
Według ekspertów skok sprzedaży internetowej jaki obserwujemy w ciągu roku zawdzięcza się młodym klientom. To oni wolą wykorzystywać najnowszą technikę i swobodnie robić zakupy nawet bez wychodzenia z domu.
Osoby starsze wolą sklepy stacjonarne, choć niektórzy już zdążyli się przekonać do e-zakupów. Mimo to wzrost sprzedaży w sieci jest zasługą młodych klientów.
Julian Z. Pankiewicz, Wiadomości