Odpowiedzialne inwestowanie w oszczędzanie wody pozwoliłoby zaoszczędzić 90% energii i 70% zużywanej wody. Poprzez kampanię #NoWalking4Water fundacja We Are Water chce zwrócić uwagę na czas, jaki miliony kobiet i dzieci muszą poświęcić by zapewnić sobie i bliskim dostęp do wody.
„Po co marnować wodę?” to ogłoszone przez ONZ hasło tegorocznych obchodów Światowego Dnia Wody, Fundacja planuje kampanie, mające na celu zwrócenie uwagi na problem marnowania wody i możliwości jej ponownego wykorzystania
Warszawa, 22. marca 2017 – „Po co marnować wodę?”, to ogłoszone przez ONZ, hasło przewodnie obchodów Światowego Dnia Wody w 2017 roku. Celem zaplanowanych na ten rok działań jest zwrócenie większej uwagi na możliwość ponownego wykorzystania zużytej wody i korzyści z tego płynących, zarysowanie wyzwań oraz doprowadzenie do zredukowania ilości zużywanej wody.
Podczas gdy 1.8 miliarda ludzi na świecie zmuszonych jest do korzystania z zanieczyszczonych źródeł wody, a ponad 660 milionów ma do niej mocno ograniczony dostęp, w innych krajach 80% zużytej wody trafia do rzek i mórz. Ta woda mogłaby być wykorzystana ponownie.
Z tego względu ONZ chce zwrócić uwagę na możliwości jej zagospodarowania.
Ponowne wykorzystanie zużytej wody jest jednym z kluczowych wyzwań,
z jakimi będzie trzeba zmierzyć się w przyszłości. Według ONZ, przy odpowiedzialnym inwestowaniu w rozwiązania ekologiczne możliwe byłoby uzyskanie oszczędności sięgających 90% potrzebnej energii i 70% zużywanej wody.
#NoWalking4Water, akcja dla każdego z nas
Już drugi rok z rzędu fundacja We Are Water, poprzez kampanię #NoWalking4Water, zwraca uwagę społeczeństwa na liczbę godzin, które miliony kobiet i dziewczynek muszą poświęcać codziennie, by zapewnić sobie i bliskim dostęp do wody.
Działania fundacji kierowane są do każdego z nas, angażując mieszkańców różnych krajów w tym osobistości znane ze świata sportu, muzyki czy z wielkiego ekranu. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem, w czym bardzo pomocne są 20-litrowe kanistry, podobne do tych, które używane są przez miliony ludzi do noszenia wody, dające możliwość wejścia choć na chwilę w ich skórę.
Jak dołączyć do akcji?
Każdy kto chciałby dołączyć do akcji może pobrać ze strony www.nowalking4water.org/ zdjęcie kanistra i zrobić sobie z nim zdjęcie, na przykład drukując je lub wyświetlając na ekranie urządzenia mobilnego, by następnie udostępnić na swoich kanałach Social Mediowych, wraz z hashtagiem #NoWalking4Water.
Więcej informacji o kampanii i oszczędzaniu wody można znaleźć pod adresem: wearewater
Akcje z okazji Światowego Dnia Wody, organizowanego przez Fundację We Are Water, będą odbywać się w różnych krajach, między innymi w Portugali, Anglii czy Polsce.
Informacje o firmie ROCA
ROCA oferuje produkty wyposażenia łazienki, kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajdują się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, baterie, stelaże podtynkowe i przyciski, wanny, w tym z hydromasażem, kabiny, brodziki, meble łazienkowe oraz dodatki.. Jej początki sięgają roku 1917, kiedy to rodzina Roca rozpoczęła budowę swojego pierwszego zakładu produkcyjnego w Gavà (Barcelona).
O fundacji We Are Water
Fundacja We Are Water ma dwa podstawowe cele. Po pierwsze prowadzi działania zwiększające świadomość społeczną w zakresie konieczności wypracowania nowych wzorców korzystania z wody. Zachęca do dyskusji zarówno społeczeństwo, jak i organizacje by w pełni wykorzystać potencjał do zarządzania światowymi zasobami wody.
www.wearewater.org