Chociaż podatek od handlu detalicznego został zawieszony przez Komisję Europejską i być może nie zostanie przywrócony, polskie firmy sprzedażowe nie chcą czekać w niepewności. Coraz więcej z nich nie zamierza tracić zysków i przenosi swoją działalność do internetu. Czy wszystkie są jednak na to gotowe?
Odnalezienie się w branży e-commerce to duże wyzwanie. „Dla nieobytego sklepu rzeczywistość w internecie jest bardzo wymagająca. Konkurencja jest zażarta, a sytuację podgrzewa »zjawisko porzuconych koszyków«. Szacuje się, że w mniej więcej 68% przypadków klient robiący zakupy się rozmyśla, do skutku dochodzą trzy transakcje na dziesięć” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Elżbieta Czakon z firmy Cloud Technologies.
Aby być bardziej konkurencyjnym w internecie, a także przeciwdziałać „zjawisku porzuconych koszyków”, warto zbierać oraz wykorzystywać dane o zainteresowaniach i zachowaniach konsumentów w sieci. Pozwoli to przygotowywać bardziej spersonalizowane – a więc skuteczniejsze – komunikaty kierowane do klientów, zarówno obecnych, jak i potencjalnych. W działaniach tych pomocne będą narzędzia służące do analizy big data.
Oprócz tego trzeba stale monitorować konkurencję oraz ceny produktów oferowanych na rynku. Pamiętajmy też, że coraz więcej konsumentów robi zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego interfejs naszej strony internetowej powinien być dopasowany również do smartfonów i tabletów.
„Polska od wielu lat jest uznawana za tygrysa, jeśli chodzi o branżę e-commerce. Szacujemy, że w tym roku wartość rynku wyniesie ok. 36 mld zł, a jego dynamika będzie bardzo szybko wzrastać. Prawdopodobnie do 2020 r. podwoimy obroty” – informuje ekspertka.
infowire.pl