„1 metr. Proszę tylko o tyle :-)” to hasło rozpoczętej 30 sierpnia kampanii społecznej, zorganizowanej przez Urząd m.st. Warszawy oraz Zarząd Transportu Miejskiego, promującej zasady bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów osobowych.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na wspólne bezpieczeństwo rowerzystów i kierowców, ze szczególnym uwzględnieniem zachowania – w trakcie wyprzedzania jadącego rowerzysty przez samochód – odległości przynajmniej jednego metra.
W ramach kampanii na tyłach 70 kursujących po Warszawie autobusów można zobaczyć plakat autorstwa Krzysztofa Kowalczyka. Plakat został uznany za najlepszy w ogłoszonym pod koniec lipca konkursie.
Partnerami kampanii są: Miejskie Zakłady Autobusowe, Nextbike, fundacja Rower w Mieście, stowarzyszenie Zdrowy Rower, portal polskanarowery.pl oraz Warszawska Masa Krytyczna.