W niedzielę, 26 maja 2013 roku w godzinach 10.00 – 18.00 w Galerii Rozrywkowo-Handlowej Focus Mall Bydgoszcz mieszczącej się w Bydgoszczy przy ul. Jagiellońskiej 39-47 odbędzie się akcja, w ramach której mieszkańcy Bydgoszczy i okolic będą mogli wziąć udział w bezpłatnych badaniach serca. Będzie to piąta, jednocześnie ostatnia akcja w tym regionie Polski. Kolejnym odwiedzanym regionem będzie Pomorze.
„Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno – profilaktyczno – społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem Kampanii jest wzrost świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które zbierają w Polsce wysokie żniwo. Kampania ma za zadanie edukować w temacie, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta. Lekarze związani z Kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników akcji do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca.
W ramach każdej akcji uczestnicy Kampanii mają ułatwiany dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.
Realizacja przedsięwzięcia możliwa jest dzięki środkom finansowym oraz wszelkiemu innemu wsparciu pochodzącemu od Organizatora (Telemedycyna Polska S.A. – lider teleopieki kardiologicznej), Partnera Strategicznego (Optima Cardio – margaryna zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie) oraz Współorganizatora (Galeria Rozrywkowo-Handlowa Focus Mall Bydgoszcz – zaangażowana społecznie galeria handlowa), zaś nagłośnienie akcji jest możliwe dzięki Patronom Medialnym oraz wszystkim życzliwym Mediom. Łącząc wspólny potencjał zaangażowanych firm Pacjenci mogą bezpłatnie skorzystać z badań oraz konsultacji lekarskich i dietetycznych, uzyskując informacje na temat zdrowego stylu życia i odpowiednio zbilansowanej diety korzystnej dla ich stanu zdrowia.
Na rok 2013 została zaplanowana organizacja 35 akcji (Śląsk, Dolny Śląsk, Kujawy, Wielkopolska, Pomorze, Łódź, Mazowsze, Małopolska, Podkarpacie), co daje blisko 70% niedziel w całym roku, podczas których zapewniony jest bezpłatny dostęp do badań przesiewowych oraz konsultacji wyników u najlepszych specjalistów.
Fot.telemedycynapolska.pl
Redakcja PL