Czy polski przedsiębiorca potrafi pozyskiwać rzetelną wiedzę biznesową za pomocą urządzeń mobilnych serfując po Internecie?

0
1285
views

Przyczyną większości problemów związanych z prowadzeniem własnej działalności nie jest – jakby mogło się wydawać – brak środków finansowych czy ograniczenia w dostępie do technologii. Główną przyczyną jest brak adekwatnej wiedzy.

Tak więc jak już wspominaliśmy we wcześniejszym artykule wiedza, informacja i dostęp do nich są kluczowe. Ale skąd wiemy że ta czy inna wiedza bądź konkretna informacja jest rzetelna i właściwa dla nas. O tym poinformować nas mogą praktycy z rynku, których wiedza i doświadczenie oraz wielokrotnie przetarte szlaki, pozwoliły zbudować odpowiednią bazę , którą dziś mogą podzielić się z innymi. Takie firmy na swój sukces pracowały latami i trudno się spodziewać że opowiedzą o swoim doświadczeniu za darmo. Ale to akurat nie jest żądną barierą jak pokazują badania. Trudne jest jedynie dotarcie do tych firm a tym bardziej do ich wiedzy.

 

Według badań firmy Gemius SA przeprowadzonych w 2012 r. 93% firm z sektora MŚP posiada komputery, a 90% dostęp do Internetu. Jak zatem wygląda wykorzystanie przez te firmy posiadanych zasobów do wspierania procesów biznesowych? Według badania GUS z 2012 r. niemal połowa ma stworzone strony internetowe, a większość firm korzysta z poczty elektronicznej w celach biznesowych. Jednak nadal większość małych i średnich przedsiębiorstw traktuje komputery jak zaawansowane maszyny do pisania. Internet jest przez nie wykorzystywany głównie jako wyszukiwarka. Nie potrafią jednak poradzić sobie z wyszukaniem potrzebnej informacji na konkretny temat. Pamiętajmy, że treści zamieszczane na stronach internetowych są w większości przestarzałe a samo znalezienie informacji nie rozwiązuje problemu jeżeli jest ona nieaktualna lub tworzona przez nieodpowiedzialnych za zamieszczane treści internautów.

MŚP stanowią trzon polskiej gospodarki. Zajmujemy jednak jedno z przedostatnich miejsc jeśli chodzi o innowacyjność naszej gospodarki. Czy świadczy to że polski przedsiębiorca jest mało kreatywny? Raczej nie. Bardziej widzę tu problem w tym że kadra zarządzająca musi rozwiązywać cały szereg problemów, które na wolnym rynku nie powinny w ogóle występować. Jak mawiał świętej pamięci Kisiel „socjalizm dzielnie walczy z problemami które sam stworzył”. Dziś nie mamy już do czynienia z takim wymiarem socjalizmu o którym wspominał Kisiel. Jednak trudno oprzeć się wrażeniu że nasi parlamentarzyści ulepszają naszą gospodarkę jak mogą.
Sektor MSP musi się wykazać nie lada kreatywnością aby na tym rynku przetrwać. Oprócz problemów stworzonych sztucznie, są problemy całkowicie realne i będące wynikiem wolnorynkowych mechanizmow. Walka z konkurencją, walka o klienta czy też brak odpowiednich kompetencji wśród potencjalnych pracowników. Znalezienie pracownika przy tak dużym bezrobociu nie powinno być żadnym problemem. Jednak i to jest nie prawdą. Brak ludzi o odpowiednich kompetencjach spędza sen z powiem nie jednemu przedsiębiorcy. Pewną odpowiedzią na te i inne potrzeby rynku jest Boomway.pl

Serwis boomway.pl pomaga w wyzwoleniu produktywności MŚP. Ten innowacyjny serwis internetowy jest „doradcą biznesowym online”. Usługa ta powstała na bazie projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej i została bardzo wysoko oceniony przez PARP. Inicjatywą społeczną projektu jest poprawa rentowności firm z sektora MŚP oraz optymalizacja ich kosztów. Serwis boomway.pl jest jedynym w Polsce, a w przyszłości chce być największym internetowym obiektywnym doradcą biznesowym w każdej świadomej biznesowo firmie z sektora MŚP w Europie wschodniej. Innowacyjność tego pomysłu polega na tym, że zadajemy pytanie na konkretny temat z wybranej dziedziny a po kilku dniach otrzymujemy odpowiedź skrojoną na miarę, konkretnie pod naszą firmę.

Za plecami usługi stoją konkretni eksperci z rynku. Nie robi tego żaden automat.. To na analizie pogłębionej powinno firmie zależeć najbardziej, gdyż jest to rozwiązanie obiektywne, indywidualnie i dopasowane do potrzeb danego przedsiębiorcy. Wiedza biznesowa, którą serwis udostępnia (również bezpłatnie) w postaci analiz, pochodzi od ekspertów, praktyków gospodarczych, znawców danej dziedziny. Analizy mają na celu uświadomienie przedsiębiorcy oraz pomoc w doborze odpowiedniej firmy zewnętrznej jeśli taka w ogóle okaże się potrzebna. Analiza nie jest wykonywana anonimowo. Eksperci mają obowiązek kontaktować się z przedsiębiorcami dla których opracowali ekspertyzy w celu ich wyjaśnienia bądź doprecyzowania.

W kolejnym artykule napiszemy o braku wykwalifikowanej kadry na rynku i o możliwościach jakie otwierają się przed MSP dzięki wypróbowanym na zachodzie narzędziach.

 

 

Dla ZielonyDziennik.pl, Boomway.pl