Technologia LED, która z ogromnymi sukcesami wspiera rozwój branży RTV, nie wydaje się nudzić klientom. Sprzedaż telewizorów wykonanych w technice LED bije kolejne rekordy popularności a ceny nowych telewizorów z roku na rok stają się coraz bardziej atrakcyjne.
Specjaliści zajmujący się branżą RTV oraz management czołowych producentów telewizorów zastanawiają nad przyszłością telewizji LED-owej.
Wnioski z obserwacji i badań trendów rynkowych są optymistyczne; sprzedaż rośnie, technologia się rozwija wypierając z rynku tradycyjne telewizory LCD oraz, coraz śmielej, również plazmy.
Przed inżynierami i konstruktorami stoi jednak ciągle wiele wyzwań. Nie wszyscy klienci są zadowoleni ze sposobu odwzorowania barw przez matryce podświetlane diodami LED. Idealny obraz to taki, który zbliżony jest do rzeczywistości, kiedy czerń jest czarna a biel biała. Praktycznie udało się zupełnie wyeliminować efekt smużenia, który był bolączką pierwszych LCD.
Nadal wiele pozostaje do jednak zrobienia w kwestii naturalności obrazu, eliminacji przekłamań, lepszych doznań słuchowych. Z roku na rok w telewizorach LED stosuje się coraz lepsze procesory obrazu i dźwięku, promuje się rozwój technologii 3D, która umożliwia oglądanie telewizji w trzech wymiarach.
Telewizory LED 3D ciągle dopiero raczkują a sprzedaż telewizorów wyświetlających obraz trójwymiarowy stanowi niewielki ułamek wszystkich sprzedawanych w naszym kraju. Zdaniem specjalistów wprowadzenie matryc mogących wyświetlać obraz 3D bez konieczności użycia specjalnych okularów będzie prawdziwym przełomem w trójwymiarowej telewizji.
Klienci stają się świadomymi odbiorcami nowinek technicznych, kierując się raczej ich użytecznością i praktycznością. Telewizor dziś nie jest dobrem luksusowym ani sposobem na podkreślenie swojego statusu społecznego. Szpikowanie telewizorów LED przesadnie dużą ilością mało przydatnych „bajerów” to dla producentów strzał do własnej bramki.
Badanie wykazują, że klienci poszukują telewizorów nie rzucających się w oczy, dyskretnych (bezramkowych) przypominających raczej obraz w antyramie lub lustro, a nie plastikową puszkę wypchaną elektroniką.
pl