Na nowej, wyremontowanej ulicy będą wygodniejsze ścieżki rowerowe, będzie mniej miejsca dla samochodów prywatnych, a do tego mnóstwo drzew.
Według planu budowy Świętokrzyskiej zdecydowane pierwszeństwo zdobędzie komunikacja publiczna, samochody prywatne zejdą na drugi plan. Architekci nie wyeliminują co prawda ruchu kołowego, ale podkreślają, że to komunikacja publiczna, buspasy, ścieżki rowerowe, mają największe znaczenie dla miasta.
Nowa Świętokrzyska powstanie w pakiecie z II linią metra. Musi więc uwzględniać udogodnienia dla osób korzystających z komunikacji podziemnej. Faktem jest, że większość warszawiaków porusza się komunikacja publiczną, dlatego według planu, Świętokrzyska będzie zawężona dla samochodów. Władze miasta chcą dodatkowo ograniczyć prędkość do 30km/godz. Architekci planują również dużo zieleni, mają powstać nawet po cztery szpalery drzew.
Po remoncie Świętokrzyska ma stać się idealną ulicą miejską, ma być miejscem spotkań. Projekt odmłodzonej ulicy ma być gotowy w październiku.
Agnieszka Przedpełska