Pierwsi turyści z Sky Club wrócili do kraju, informuje RMF24. Na warszawskim lotnisku Okęcie wylądował samolot z Ibizy. Wrócili nim do kraju klienci biura turystycznego Sky Club, które dziś złożyło wniosek o upadłość.
Na całym świecie rozsianych jest ponad 6 tysięcy Polaków, którzy wykupili w biurze upragniony wypoczynek – często po zdumiewająco niskich cenach.
Około 40-osobowa grupa turystów, którzy wykupili wczasy w biurze Sky Club na Ibizie, wróciła do kraju. Część z nich wylądowała w Katowicach, kilkunastoosobowa grupa na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Turyści skarżyli się reporterowi, że rezydent biura na Ibizie nie zorganizował im wyjazdu. Musieli na własny koszt zamówić taksówki, żeby dostać się na lotnisko.
RMF/PAP
————————————————————————
Ogłoszenie upadłości przez Sky Club spowodowało ogólnopolską, medialną debatę na temat kondycji polskich organizatorów turystyki wyjazdowej oraz sposobów zabezpieczania turystów przed takimi przypadkami. Śledząc bardzo uważnie wypowiedzi na ten temat, niezależnie od słusznych i emocjonalnych racji poszkodowanych turystów, zapomina się, że mamy w Polsce zarejestrowanych ok. 3400 organizatorów turystyki, którzy sumiennie realizują zagraniczne i krajowe wyjazdy turystyczne.
Jaka jest ich kondycja?
Czy można lepiej zabezpieczyć klientów przed tego typu przypadkami, jak ten ostatni?
Pojawia się wiele publikacji poruszających tę tematykę. Najczęściej są to materiały pisane ad hoc, bardziej na potrzeby czytelników czy odbiorców mediów, bez pogłębiania problematyki związanej z prowadzeniem turystyki wyjazdowej. Skutki takiej niemerytorycznej komunikacji ponoszą klienci, biura podróży i touroperatorzy.
Potrzebna jest otwarta i kompetentna debata na temat kondycji polskich biur podróży oraz przyszłości organizacji turystyki wyjazdowej.
Po konsultacjach z Izbą Turystyki RP, Polską Izbą Turystyki, Polskim Związkiem Organizatorów Turystyki, Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Agentów Turystycznych OSAT i Warszawską Izbą Turystyki, po których otrzymaliśmy potwierdzenie współudziału w tej debacie, zapraszamy na spotkanie, podczas którego przedstawiciele samorządu gospodarczego i touroperatorzy odpowiedzą na te i inne pytania czy wątpliwości.
Zaproszenie otrzymują touroperatorzy, urzędy centralne odpowiedzialne za realizację ustawy o usługach turystycznych, urzędy marszałkowskie, przedstawicielstwa narodowych organizacji turystyki reprezentowanych w Polsce, banki, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz przedstawiciele mediów.
Debata odbędzie się:
w dn. 20.07. br. od godz. 11.00.
w Hotelu Gromada "Dom Chłopa", Pl. Powstańców Warszawy 2 w Warszawie.
Zainteresowanych udziałem w tym spotkaniu serdecznie zapraszamy.
Ze względów organizacyjnych uprzejmie prosimy o akredytację:
http://touroperator.biuroprasowe.org/formularze/akredytacja/