Przestronny, funkcjonalny, z nową aranżacją przestrzeni dworzec Warszawa Wschodnia w zupełnie nowej formie otwiera drzwi dla pasażerów. Zakończyła się, trwająca dwa lata, przebudowa.
Dworzec Warszawa Wschodnia jest przeszklony, jasny i nowoczesny. Wieczorami można podziwiać nową iluminację, która rozświetla budynek i przyległy plac. Obiekt został gruntowanie odnowiony i wyposażony w elementy niezbędne dla zapewnienia obsługi podróżnych w wysokim standardzie.
Obiekt jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów zainstalowano nowoczesny monitoring. W budynku znajduje się 6 wind.
Przestrzeń związana z obsługą podróżnych ma zupełnie nową aranżację. Wydzielono zespół obsługi klienta z kasami, poczekalnią, pełną informacją o rozkładzie jazdy, przechowalnią bagażu i toaletami. Skrzydła wschodnie i zachodnie zostały natomiast przeznaczone na działalność handlowo – usługową.
Na poziomie antresoli powstała strefa VIP – specjalne pomieszczenie, w którym na pociąg będą mogli czekać klienci PKP Intercity z biletem pierwszej klasy.
Budynek dworca jest klimatyzowany oraz wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, takie jak: Sygnalizacje Alarmu Pożarowego, Dźwiękowy System Ostrzegawczy oraz systemy ochrony: instalacje sygnalizacji włamania i napadu, instalacje kontroli dostępu, instalację telewizji dozorowej.
Nowy budynek dalekobieżny to jedna z dwóch części dworca Warszawa Wschodnia. Remont dworca podmiejskiego zakończył się w czerwcu ubiegłego roku. W gruntowanie odnowionym budynku znajdują się kasy biletowe, punkt informacyjny o rozkładzie jazdy, poczekalnia, toalety i punkty handlowe. Obiekt jest również przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Koszt modernizacji dworca Warszawa Wschodnia to prawie 60 mln zł. Są to środki budżetu państwa i własne PKP S.A. Wykonawcą prac był STRABAG Sp. z o.o.
Obok dworca kolejowego Warszawa Wschodnia, w najbliższych dniach pasażerom udostępnione zostaną m.in. gruntownie wyremontowane, nowoczesne dworce we Wrocławiu i Gdyni. W ciągu ostatniego roku, zupełnie nową formę zyskało 30 dworców w całym kraju, m.in. Warszawa Stadion, Malbork, Iława, Przemyśl, Terespol, Leszno i Poznań Główny. Prace budowlane trwają obecnie
w 56 miastach.
W bezpośrednim sąsiedztwie stadionów piłkarskich, uruchomiono przystanki kolejowe Gdańsk Stadion i Wrocław Stadion. 1 czerwca ruszą pociągi, łączące Lotnisko Chopina z centrum Warszawy i Stadionem Narodowym.
fot. PKP
Nowa Warszawa Wschodnia