Szaleństwo Euro 2012 rozpoczyna się na dobre – przed nami wiele dni piłkarskich emocji. Większość meżczyzn nie wyobraża sobie tego czasu bez piwa, papierosów i słonych przekąsek.
Według raportu „ODIDO – Rodzinne zakupy za rogiem” na Euro 2012 mężczyźni planują przede wszystkim kupno artykułów, takich jak napoje alkoholowe czy papierosy. Taki zakup zadeklarowało aż 42% ankietowanych. Dodatkowo 16 % ankietowanych będzie spożywało niezbyt zdrowe słone przekąski.
Mężczyźni z niepokojem zareagowali na plotki, które pojawiły się ostatnio w mediach internetowych. Spekulacje dotyczą braku piwa w sklepach podczas mistrzostw – według nich nie będzie wystarczającej ilości piwa dla części kibiców. Internauci obawiają się, że mogą wystąpić problemy z dystrybucją i dostarczeniem złocistego napoju do sklepów na czas. Być może dlatego właśnie ponad połowa badanych Polaków oznajmiła, że planuje zakupić alkohol „na zapas”.
Panie zdają się podchodzić do problemu z dystansem – ponad 77 % ankietowanych kobiet oznajmiło, że nie planuje dodatkowych zakupów podczas Euro 2012 (raport „ODIDO – Rodzinne zakupy za rogiem”). Jedynie 9 % z nich deklaruje, że wybierze się na zakupy w celu nabycia produktów takich jak papierosy i alkohol.
Jakie dodatkowe zakupy spożywcze Pan/Pani planuje podczas zbliżających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej – Euro 2012?
Raport „ODIDO – Rodzinne zakupy za rogiem” został opracowany na podstawie badania Omnibus na reprezentatywnej grupie Polaków (n=968), kwiecień 2012 r.
* * *
Sieć ODIDO jest jedną z największych sieci sklepów w Polsce, zrzesza 1000 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych. ODIDO są obecne na terenie całej Polski, zarówno w miastach, jak i na wsi. Sieć otrzymała nagrodę „Hermes” w kategorii Odkrycie Roku przyznawaną przez Poradnik Handlowca.