Zielony Dziennik

Niemiecka sieć KiK otwiera swój pierwszy oddział w Polsce

Bönen, Niemcy, 15 marca 2012 r. – Największa w Europie firma zajmująca się sprzedażą dyskontową rozszerza swoją działalność na rynek polski: w czwartek KiK otwiera swój pierwszy oddział w 22-tysięcznym mieście – Środzie Wielkopolskiej.

Do końca 2012 r. otwartych zostanie od 15 do 20 oddziałów, a w perspektywie kolejnych lat ich liczba wzrośnie do 100 sklepów.

„Pragniemy pozyskać udziały w kolejnych rynkach – zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Wejście na polski rynek jest ważnym krokiem, biorąc pod uwagę naszą strategię rozwoju” – mówi Piotr Urbański, dyrektor generalny KiK Polska. Przewiduje on, że KiK ma duże szanse rozwoju w Polsce: „Jesteśmy optymistami w kwestii rozpoczęcia naszej działalności w Polsce. Z niecierpliwością oczekujemy na wyzwanie związane z wprowadzeniem marki KiK na kolejny rynek zagraniczny oraz z przekonaniem nowych klientów, że moda i ubrania niekoniecznie muszą być drogie”.

Dyskont tekstylny KiK

KiK to szybko rozwijająca się sieć handlowa z segmentu detalicznej sprzedaży dyskontowej, oferująca szeroką ofertę odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej i niemowlęcej. Poza ubraniami, oferta obejmuje także upominki, zabawki, kosmetyki, akcesoria i tekstylia domowe. Niskie ceny w KiK są ukierunkowane głównie na rodziny z dziećmi, młode matki, zagorzałych fanów oszczędzania oraz sprytnych zakupowiczów.

Otwierając swój pierwszy sklep w Polsce, KiK kontynuuje ekspansję na rynki zagraniczne, która rozpoczęła się wraz z wejściem na rynek austriacki w 1998 roku. Wiosną 2007 r. firma KiK otworzyła swoje pierwsze oddziały w Czechach i Słowenii. W 2008 r. zdobyte zostały rynki Węgier i Słowacji, a w 2011 r. – Chorwacji. Obecnie założona w 1994 r. firma zajmująca się handlem detalicznym jest właścicielem około 3 200 oddziałów w ośmiu krajach europejskich. Długoterminowy cel zakłada prowadzenie 4 000 oddziałów w całej Europie. Poszerzanie działalności międzynarodowej jest kluczowym krokiem w tym kierunku.

O sieci dyskontów tekstylnych KiK

Skrót KiK oznacza „Kunde ist König”, czyli „Klient to król” – jest to przewodni motyw głównego dostawcy tekstyliów od założenia firmy w 1994 roku. KiK Textilien und Non-Food GmbH oferuje w sprzedaży dobrej jakości odzież damską, męską, dziecięcą i niemowlęcą po stosunkowo niskich cenach. Poza odzieżą, asortyment obejmuje również upominki, zabawki, kosmetyki, akcesoria i tekstylia domowe. Posiadając ponad 3 100 sklepów w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowenii, Słowacji, na Węgrzech i w Chorwacji, firma generuje roczny obrót finansowy w wysokości ponad miliarda euro. Na niemieckim rynku firm tekstylnych KiK znajduje się w pierwszej dziesiątce.

APA-OTS

PAP