Zarząd GDDKiA chce rozmawiać tylko z nią. Dokończenie 20-kilometrowego odcinka autostrady A2 Łódź – Warszawa najprawdopodobniej przypadnie polsko-czesko-niemieckiemu konsorcjum.
Firma Olnośląskie Surowce Skalne zostały wybrane przez GDDKiA do wyłącznych negocjacji dotyczących dokończenia odcinka C – donosi Radio Zet. Spółka ta dotąd nie budowała samodzielnie dróg. Wcześniej DSS był podwykonawcą chińskiego konsorcjum Covec, które zostało wyrzucone z budowy.
Debiutanta wesprze niemiecki gigant – koncern Max Boegl oraz czeska firma – Boegl&Krysl – informuje Radio Zet. Według wstępnych informacji DSS będzie chciała za budowę odcinka C o ponad 100 milionów złotych więcej niż jej chiński poprzednik.
Chodzi o kwotę 650 mln zł. W rozgrywce o dokończenie tego odcinka autostrady A2, debiutujące konsorcjum pobiło polski oddział austriackiego Strabagu, szwedzką Skanska i francuską Eurovię. Ta ostatnia firma firma zajmie się budową odcinka A, z Warszawy, do granicy z Białorusią.
BB
Źródło informacji: www.zetnews.pl