Wykruszają się chętni do kupna LOT-u, naszym przewoźnikiem nie jest już zainteresowany żaden inwestor branżowy – dowiedział się „Dziennik Gazeta Prawna”.
Odpadła Lufthansa, British Airways wybrały sobie na partnera w naszej części Europy Air Berlin, Turkish Airlines przestraszyły się drastycznych procedur, jakich wymaga Bruksela przy przejęciu unijnego przewoźnika – wylicza gazeta. Nieoczekiwanie zrezygnował Air China. Według nieoficjalnych informacji to pokłosie wyrzucenie chińskiego COVEC z budowy autostrady A2.
Waha się Air France KLM, ale ma niemożliwe do spełnienia oczekiwania – chciałby zbudowania w naszym kraju nowego centralnego portu lotniczego i przekształcenia go w hub międzykontynentalny.
Resort skarbu trzyma jeszcze fason i zapewnia, że są dwaj inwestorzy branżowi i dwaj finansowi, ale nie podaje żadnych szczegółów.
Prywatyzacja LOT-u powoli zaczyna przypominać sprzedaż stoczni. MSP przekonuje, że ma inwestorów, ale żaden z graczy nie przyznaje się do kupna polskiej linii – podkreśla dziennik.
Źródło: PAP