Smakowa rewolucja w USA. Gwałtownie zmieniają się preferencje kulinarne Amerykanów. Nie chcą już jeść frytek i hamburgerów.
* Zdrowszy, znaczy lepszy
Coraz bardziej popularna wśród konsumentów staje się moda na „zdrowe” jedzenie. Klienci zaczęli zwracać uwagę na ilość kalorii oraz zawartość tłuszczu – twierdzą eksperci.
Przez dziesięciolecia Amerykanie najchętniej kupowali jedzenie w sieciach fast food McDonald’s, Burger King i Wendy’s. Jednak w najnowszym badaniu sieci restauracji ze względu na sprzedaż, Starbucks wyprzedził dotychczasowych liderów – pisze „USA Today”.
Z badania Technomic przedstawiającego 500 największych pod względem krajowej sprzedaży sieci restauracji pierwsza wynika, że w pierwszej trójce obok McDonald’s znalazły się Subway oraz Starbucks.
Dwa ostatnie nie sprzedają nawet hamburgerów i frytek. Oferta Subwaya to przede wszystkim świeżo robione kanapki, a Starbucks to głównie ciepłe napoje, szczególnie różne rodzaje kawy – pisze dziennik.
Za największą niespodziankę uznano dalekie miejsce sieci fast-food Burger Kinga i Wendy’s.
TM
Źródło informacji: www.usatoday.com