Wiosną 2011 Volvo Car Corporation przedstawia kolejny samochód koncepcyjny. Concept Universe to duży, luksusowy sedan wyróżniający się nową linią designu, skoncentrowaną nie tylko na kierowcy, ale również na potrzebach pasażerów.
„Concept Universe to zapowiedź tego, czego będzie można oczekiwać od naszego kolejnego luksusowego sedana” – mówi Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation.
Samochód cechuje typowa dla coupe linia dachu oraz współczesny, solidny tył. Jednocześnie pojazd stanowi nawiązanie do klasycznych modeli Volvo. „Podobnie jak inne dobra luksusowe, wzornictwo Concept Universe przypomina rękodzieło. Jest na tyle trwałe i uniwersalne, że przetrwa próbę czasu” – dodaje Peter Horbury, wiceprezes ds. designu Volvo Car Corporation.
Koncentracja na użytkowniku
Wnętrze Concept Universe cechować ma komfort i wyrafinowanie z jednej strony, a z drugiej koncentracja na potrzebach użytkownika oraz innowacyjność.
Z przodu wszystko skupia się na potrzebach kierowcy, jego otoczenie wyposażono w przyciski kontrolne oraz ekran dotykowy, który zbliża się do dłoni, gdy kierowca chce po niego sięgnąć. Z tyłu auta panuje komfortowy relaks. Wnętrze jest dopasowane do tylnych foteli i tworzy z nimi strefę dla pasażera.
„Chcemy być marką, która najlepiej rozumie, czego pragną nabywcy nowoczesnych, luksusowych aut. Dlatego też bardzo chętnie poznamy opinię najbardziej wymagających nabywców z Chin. Później pokażemy model w Europie i w Stanach Zjednoczonych, by wprowadzić samochód w kontekst globalny, który jest naszym celem we wszystkich modelach samochodów Volvo” – podsumowuje Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation.