Oto ranking solidnych marketów. Polacy kupują w Biedronce nie tylko ze względu na cenę – cenią ją sobie jako solidną markę. Sieć sklepów zdobyła 80,97 pkt na 100 możliwych w badaniu satysfakcji konsumentów – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.
W sondażu przeprowadzonym przez Maison Institute na drugim miejscu znalazł się Auchan (80,42 pkt), a na trzecim Kaufland (75,68 pkt).
Polacy coraz chętniej robią zakupy w dyskontach – wzrost z 16 do 24 proc. w ciągu roku. Rośnie też popularność hipermarketów – w tym przypadku zanotowano wzrost z 17 do 19 proc.
Zakupy w dyskontach częściej robią wszystkie grupy, ale szczególny wzrost odnotowano w grupie osób o najwyższych dochodach – mówi Agnieszka Strzałka, dyrektor generalny Maison Institute.
Wciąż najchętniej odwiedzamy małe sklepy osiedlowe. Zakupy robi tam 28 proc. klientów, ale to o 5 proc. mniej niż przed rokiem.
Oto sklepy, które najbardziej satysfakcjonują Polaków:
1. Biedronka – 80,97
2. Auchan – 80,42
3. Kaufland – 75,68
4. Tesco – 73,87
5. Carrefour – 71,94
AJ
Więcej na: www.biznes.gazetaprawna.pl