Facebook rośnie w siłę. Nic więc dziwnego, że mówią o nim różnorakie media. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ma zbadać skargę słuchacza, w której przyznał, że Facebook nie powinien być propagowany w eterze i na wizji – donosi Dziennik Gazeta Prawna.
Facebook ma prawdopodobnie jedną z największych promocji w polskich mediach. Wiele z nich odsyła odbiorców do swoich profilów w tym społecznościowym portalu. Tak było w zaskarżonej przez słuchacza sprawie- odnośnik do Facebooka pojawił się w Polskim Radiu.
KRRiT rozważa sprawę z punkt widzenia prawa. Wiadomo, że podobne zastrzeżenia pojawiały się już wcześniej, również w związku z innymi portalami tego społecznościowego.
Zdaniem Krzysztofa Lufta z KRRiT problemem nie jest to, by media zaznaczały swoją obecność w tych serwisach, lecz sytuacje, w których komercyjne portale są promowane przez media na przykład poprzez odsyłanie do nich odbiorców po informacje, niedostępne na antenie.
Medioznawca profesor Tadeusz Kowalski powiedział Gazecie Prawnej, że w takiej sytuacji rzeczywiście może dochodzić do kryptoreklamy, jednak wprowadzanie tu jakichkolwiek ograniczeń byłoby martwym przepisem. Tym bardziej, ze internetowe usługi powszechnie wkraczają w codzienne życie – pisze gazeta.
Oficjalne stanowisko w tej sprawie KRRiT ma zaprezentować w ciągu najbliższych tygodni. W Polsce z portalu Facebook korzysta 5,56 mln użytkowników – twierdzi serwis Socialbakers.com. W ciągu ostatniego pół roku przybyło 2,45 mln użytkowników z Polski.
www.ZielonyDziennik.pl, Emilia Szuper