Nowe Passaty już w sprzedaży

0
1453
views

Volkswagen wie, jak stworzyć samochody, które się sprzedają (albo po prostu wie, jak sprzedawać samochody). W polskich salonach sprzedawane są już Passaty siódmej generacji – niezwykle popularnego wśród naszych kierowców (i złodziei) auta.

Najtańszy, 4-drzwiowy Passat w wersji Trendline to wydatek 85 290 zł. 5-drzwiowa wersja Variant wiąże się z koniecznością wyciągnięcia z kieszeni dodatkowych 4800 zł. Wersje Comfortline są droższe o 4400 zł, a Highline jest o 14 200 zł droższy od Trendline. Najdroższy ze wszystkich model to Highline z dieslem 2.0 TDI o mocy 170 KM, napędem na 4 koła 4Motion oraz 6-stopniową przekładnią DSG. Trzeba za nią zapłacić 139 590 zł (Variant jest droższy o 4800 zł, czyli przekracza „magiczną” barierę 140 000 zł).

Z najuboższą wersją otrzymujemy silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM i momencie obrotowym 200 Nm, zużywający średnio 6,3 l paliwa na 100 km i rozpędzający auto do setki w 10,3 s. W wersji BlueMotion, za którą trzeba dopłacić 2000 zł, zadowala się średnio 5,9 l/100 km. Ta jednostka w wersji Comfortline, sprzedawana jest również z 7-biegową skrzynią DSG, jednak to wydatek 100 190 zł.

1.8 TSI, o mocy 160 KM i momencie obrotowym do 250 Nm, to wydatek przynajmniej 92 990 zł. Zużycie paliwa, sięgające prawie 7 l/100 km (ze skrzynią DSG równe 7 l/100 km, o 0,1 l więcej niż z przekładnią manualną) rekompensuje prędkość maksymalna 220 km/h i przyspieszenie do setki w 8,5 sekundy.

Jednostka 2.0 TSI może pochwalić się prędkością maksymalną 238 km/h, przyspieszeniem do setki w 7,6 sekundy i spalaniem na poziomie 7,2 l/100 km (ze skrzynią DSG o pół litra więcej). Jej moc to 210 KM, a moment obrotowy – 280 Nm. Ceny wersji Comfortline z tą jednostką zaczynają się od 110 390 zł.

Najsłabszy diesel, 1.6 TDI BlueMotion, osiągający moc 105 KM i moment obrotowy 250 Nm, kosztuje 96 790 zł. Zużywa średnio 4,3 l/100 km i rozpędza się do setki w 12,2 sekundy.

Zpassat-26-11-2010-003

Mocniejszy 2.0 TDI BlueMotion to już wydatek przynajmniej 102 490 zł. Zużywa o 0,3 l/100 km więcej paliwa niż 1.6 TDI (z DSG o 0,9 l/100 km więcej od 1.6 TDI), ale do setki rozpędza się w 9,8 sekundy, co zawdzięcza mocy 140 KM i momentowi obrotowemu na poziomie 320 Nm. W wersji 4Motion BlueMotion spala średnio 5,3 l/100 km i osiąga setkę o 1/10 sekundy wolniej. 2.0 TDI w odmianie 170-konnej, ze skrzynią DSG rozpędza się do ponad 223 km/h, a pierwszą setkę ma na koncie już po 8,6 sekundy (w wersji 4Motion w 8,5 sekundy). W wersji Comfortline kosztuje od 212 290 zł.

Wszystkie ceny i parametry podawane dla wersji sedan.

http://ecoportal.getfocus.pl/