UWAGA: Wybierając firmę, która zajmie się pozycjonowaniem twojej strony, właściciele stron wysyłają zazwyczaj zapytania do co najmniej do kilku firm zajmujących się pozycjonowaniem.
Często przy wyborze firmy kierują się wyłącznie ceną usługi – wygrywa firma, która albo oferuje najniższe stawki albo taka, która za stawki takie jak pozostałe firmy zaoferuje dodatkowo szereg gratisowych usług. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że nie zawsze cena to dobre kryterium wyboru firmy pozycjonującej, o czym zaczyna przekonywać się coraz więcej właścicieli stron…
Coraz częściej okazuje się, że firmy zajmujące się pozycjonowaniem wykorzystują niewiedzę właścicieli stron, co oczywiście nie powinno mieć miejsca. Owszem – firmy zajmujące się pozycjonowaniem nie muszą zdradzać właścicielowi wszystkich stosowanych przez siebie technik o ile widać pozytywne rezultaty swoich prac, w przeciwnym przypadku powinny od czasu do czasu informować Klienta o podejmowanych działaniach i o aktualnej sytuacji strony.
Dzieje się jednak inaczej. Coraz częściej pojawiają się głosy właścicieli stron internetowych, którzy czują się oszukani przez firmy pozycjonujące, a w zasadzie można je raczej nazwać firmami psudo-pozycjonującymi. Firmy te po prostu żerują na właścicielach stron do momentu, gdy właściciel strony w końcu zorientuje się, że coś jest nie tak. Poniżej opis coraz częściej pojawiające się przypadków i problemów podczas współpracy z takimi firmami.
Pierwszy przypadek – właściciel strony płaci co miesiąc określoną kwotę firmie zajmującej się pozycjonowaniem, mimo że nie widać żadnego efektu działań. Co gorsza, właściciel strony zgodnie z dość nieuczciwą umową musi płacić tak przez cały okres trwania umowy z brakiem opcji rozwiązania takiej umowy, i nie wie za co płaci, bowiem nie jest określone, czego może się spodziewać, a firma pozycjonująca w zasadzie do niczego się nie zobowiązała. Sytuacja taka jest niedopuszczalna – skoro właściciel strony płaci firmie comiesięczny abonament niezależnie od rezultatów, powinien otrzymać od firmy pozycjonującej zestawienie jej wykonanych działań i przewidywane, namacalne w krótkim terminie efekty tych działań. Inaczej do końca umowy, której tak naprawdę nie można jej rozwiązać. Właściciel strony będzie tylko zwodzony, że ma wykonywane pozycjonowanie, a płacić oczywiście będzie musiał.
Istnieją na Polskim rynku firmy, które zaczynają współpracę z potencjalnym klientem od zagmatwanej i nie do końca jasnej umowy, w której nie ma opcji rozwiązania.
cdn.