Gospodarka Biznes Pieniądze

Parlament Europejski zatwierdził zamrożenie części uprawnień do emisji dwutlenku węgla.

Gospodarka

Ankieta - Twoim zdaniem:

Czy zamierzasz wyjechać po studiach do pracy za granicę?:

> Blok Sponsora

wdomowychcenachpl-1413131972-1

REKLAMA NA PORTALACH

e-mail. office@bestcontent.solutions

Aktualne Kursy Walut

 

 

Reklama:

Komfortowe noclegi w http://www.hotel-bydgoszcz.com. Pokoje już od 130 zł/noc.

Pozycjonowanie stron i kampanie social media SITAB Bydgoszcz zaprasza.

Artykuły sponsorowane

Austria wprowadziła płacę minimalną. Transport ma problem

Dziennik Gospodarczo - Informacyjny

Wiele pytań, niepewność i nowe obowiązki dla przedsiębiorców – to efekt zmian w prawie w Austrii. Kraj znowelizował ustawę o zapobieganiu dumpingu płacowego i socjalnego, a w tym także kwotę płacy minimalnej oraz obowiązki związane z delegowaniem kierowców na terenie Austrii.

Wraz z początkiem tego roku każdy kierowca, przekraczający granicę austriacką, musi posiadać komplet dokumentów, wskazanych w przepisach. Jednym z najważniejszych jest dokumentacja płacowa, potwierdzająca otrzymywanie przez kierowcę minimalnej kwoty, wynoszącej od 8,49€ do 10,50€, w zależności od grupy, do której zostanie zaklasyfikowany kierowca, zgodnie z postanowieniami układu zbiorowego dla branży transportowej.

Na dzień dzisiejszy brakuje szczegółowych interpretacji powyższej ustawy na stronach austriackiego ministerstwa w kontekście wymagań dotyczących sektora transportowego. – Nowa ustawa została wprowadzona dość szybko, bez okresu przejściowego, który pozwoliłby na zweryfikowanie wprowadzonych restrykcji administracyjno-prawnych. Pierwsze tygodnie tego roku pomogą ocenić, w jaki sposób obowiązujące prawo działa w praktyce. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że rząd austriacki bazując na doświadczeniach Niemiec i Francji, planuje w najbliższym czasie wprowadzenie biuletynu informacyjnego poświęconego całej branży transportowej. W planach jest również dostosowanie formularzy tak, by uprościć procedury i dopasować je do potrzeb przewoźników, ponieważ te obecnie obowiązujące mają zastosowanie głównie w sektorze budowlanym. Wyjaśnię na przykładzie, polski pracownik fizyczny delegowany do pracy na budowie w Austrii musi udać się w jedno miejsce, gdzie spędza konkretny okres czasu. Z przewozami jest zupełnie inaczej, jeden załadunek może mieć kilku zleceniodawców, a wtedy na każdego z nich musi zostać przygotowany osobny druk – tłumaczy Łukasz Włoch, ekspert OCRK.

Firmy przewozowe wykonujące transport towarów i przewóz osób na terenie Austrii, zarówno w ramach kabotażu, jak również w ruchu dwustronnym z załadunkiem/rozładunkiem muszą natychmiast dostosować się do nowych przepisów prawa. W przypadku braku wymaganych dokumentów, kary grożące przewoźnikom mogą sięgać do 5 000€ lub w przypadku ponownych niezgodności podczas kontroli, nawet do 20 000€.

Udostępnij

Mogą zainteresować Cię także...

   

                                              wiadomości ekologia podróże informacje

ZachodniDziennik,   Wiadomości,   Gospodarka,   Waszym zdaniem,   Polska Lokalna,   Styl życia,   Kobieta,   Motoryzacja, Technologie,   Ekologia,   Nasze zdrowie